Reklamationsret og returnering

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen samt brugsskader.

AYA&IDA ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. 

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter modtagelse og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@ayaandida.dk I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Ved brug af fortrydelsesretten, kan der købes et returlabel til 49,- på vores returportal. Du finder returportalen her.

Returnering
Der gives fuld returret på varer købt på AYA&IDA.dk, med mindre andet er aftalt eller fremgår af ordren. Ved køb af varer med tryk bortfalder fortrydelsesretten. 

Din fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter modtagelse og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre.

Ved returnering, kan der købes et returlabel på vores returportal. Du finder returportalen her.

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Returneringsomkostninger afholdes af køber. Returlabel kan bestilles her, mod et gebyr på kr. 49,-.

 

Ønsker du at returnerer din(e) vare(r) på egen hånd rettes henvendelse til:

AYA&IDA ApS
info@ayaandida.dk

Og returneringen sendes til:

AYA&IDA ApS
Ibsvej 1, 1.TH
6000 Kolding

Julegaver
Vi tilbyder returnering af julegaver frem til d. 31. januar.

Vi tilbyder ikke ombytning. I tilfælde af, at du ønsker at ombytte varen til en anden, foreslår vi at du returnerer din vare igennem vores returportal, og blot bestiller de(n) ønskede vare(r) på ny.  

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb. 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@ayaandida.dk